Open source heat map

Výber, Kúpa Rýchlostných Korčúľ

V tomto článku sa dozviete, aký náročný proces je vybrať si rýchlostné nízke kotníkové korčule. Pozrieme sa na úskalia a možné problémy pri výbere a hlavne ako sa im vyhnúť. Keďže som sám tento proces nedávno absolvoval, tak Vám môžem už teraz povedať, že výber speed korčúľ nie je jednoduchý. No a v závere zhodnotím mnou kúpené korčule, na ktorých už mám odjazdených pár km a nejaký ten pretek. ;) Ak hľadáte článok o kúpe fitness korčúľ, tak ten je na tejto adrese.

Kapitoly som zhrnul na také tri základné procesy, ktoré treba absolvovať a ktorým sa nevyhnete, pričom každý z procesov má svoje osobitosti a úskalia.

Proces zhodnotenia

Prvé čo si musí človek uvedomiť je, že kúpa rýchlostných alebo teda speedových korčúľ sa neriadi pravidlami ako pri kúpe fitnessových korčúľ. Hneď od začiatku treba počítať s tým, že topánky budú tlačiť, odierať a inak znepríjemňovať jazdu. Ak sa reálne pozrieme na svoje nohy tak zistíme, že sú miesta, kde aj keby nás neviem ako tlačili, tak to znesieme. Ku príkladu pri pohľade na svoje nohy je jasné, že pri mojich “big” veľkých členkoch výber nebude vôbec jednoduchý no na druhej strane aj keď mám širšiu nohu, tak tlačenie v oblasti prstov ešte znesiem. Tiež môžete mať problémy ak máte vysoký/nízky nárt. Čiže reálne si zhodnotíme svoje chodidlá.

Ďalšia dôležitá vec je, že pri výbere či kúpe tohto typu už musíme mať skúsenosti z korčuľovania. Ak to majú byť vaše prvé korčule, tak na to rovno zabudnite, aj keď si to môžete dovoliť. Pri rýchlostných nízkych kotníkových korčuliach najviac namáhate členky. Taktiež zapájate nové svaly a ak ste málo skúsený, tak nebudete vedieť ani spraviť preklad, či zabrzdiť. Veľké kolieska Vás budú spomaľovať miesto toho aby ste sa viezli, jednoducho potrebujete mať kondíciu. Samotný postoj je tiež iný a posúva sa aj ťažisko. Ak sa postavíte rovno do takýchto korčúľ, nevravím že sa Vám to nepodarí, ale vaša technika bude trpieť od prvých krokov. Jednoducho nepreskakujte jednotlivé úrovne pokročilosti. Nikto učený z neba nespadol, takže si vážne ujasnite do čoho idete. Ak už ale máte skúsenosti, tak do 2 týždňov si na to zvyknete.

Simons Schankel - Edge R

Proces výberu

Asi najťažšia časť z celého nákupu je práve proces výberu. Prvé čo si začnete na internete hľadať sú značky jednotlivých predajcov. Ja sám ich poznám 23 ale nie všetky sa dajú u nás, či v Čechách alebo vôbec v EU zohnať a ešte za rozumnú cenu. Čo Vám budem hovoriť, zameral som sa na značky, ktoré jazdia tí najlepší. Ak si spravíte nejaký ten výber tak skončíte pri výbere 4-5 značiek. Najväčšou nevýhodou je nemožnosť si topánky vyskúšať. To je najväčší kameň úrazu pri celom výbere. Viacmenej idete kupovať mačku vo vreci. To je v prípade, že nekupujete custom boty. Že čo sú Custom boty? No to sú topánočky, ktoré sú vyrobené presne podľa odliatku vašej nohy. Ale pozor! Aj keď sú vyrobené presne na nohu, aj tak sa nevyhnete tomu, že vás môžu tlačiť. (Pri korčuľovaní totiž môžte rôzne skrúcať nohu, alebo Vám bude divne vyskakovať kostička atp.) Investícia do Customov je výrazne vyššia, ale na druhej strane takéto korčule budete mať na viac ako len 2 či 3 sezóny.

Powerslide - Icon


Pri výbere je treba aby topánka bola úplne tesne na nohu. Čiže žiadne “o pol číslo viac”! V topánke musíte mať nohu doslova uväznenú aby prenos sily do podvozku bol čo najväčší. Topánku si najprv vyskúšajte a ak je možnosť tak sa skúste na nej aj previezť. (Ale ako vravím toto je skôr hypotetické ale ak budete kupovať od kamoša tak to uplatnite.) Výber topánky voľte podľa cm. Každý výrobca má svoje číslovanie a určite aj číslovanie v cm alebo tiež označené ako MP (mondo point = veľkosť v cm niekedy aj v mm). Čiže ak komunikujete mailom, tak udávajte radšej veľkosť presne v cm/mm než v UK či EU/USA. Všímajte si aj vlastnosti jednotlivých topánok. Napr. tie moje majú pri každom druhu diagram či skôr hexagram, ktorý určuje jednotlivé vlastnosti, ako je tvarovateľnosť, tuhosť, prenos sily, váha, komfort; či spôsob uchytenia noža (počet dier, rozteč), technológie (asymetria, aquatech), spôsob šitia (vykrojenie a tvar hrdla topánky, či tvarovateľnosť jazyka) a iné . To sú všetko dôležité vlastnosti, nestačí len pekný vzhľad ale treba aj veľa porovnávať. ;)

Samotná “moja” voľba

Keď už príde na samotnú voľbu, tak skončíte pri pár značkách. Ja som skončil pri značke Simons & Schänkel, Bont, Powerslide, Luigino. Prvá z menovaných bola však istú dobu nedosiahnuteľná, ale tu mi pomohla Baška (ďaľší rýchlokorčuliar). Z Bontov som volil nový model Z, z ktorých ma ale odradili, keďže nemajú celokarbónovú topánku. Z Powerslidu som poškuľoval po Iconoch ale po minulých skúsenostiach z PS som ich zamietol keďže bývajú mäkké. Luigino mi bolo úzke ale ich nový model Ultra Chalange sľuboval celkom dobrú voľbu. Len nebol momentálne dostupný. Nakoniec som ale skončil pri prvých vybraných Simons & Schänkel model Schänkel Edge-R, ktoré som mal aj možnosť si vyskúšať. Určite sa viaceri pýtate ako som došiel práve k tejto značke. Ale je to prozaické… jazdí na nich Joey Mantia ;) . On teda jazdí na vyššom modeli Simons Pro M1, ale tak tie sú cenovo o dosť drahšie.


Ďalej čo si treba ujasniť je, či chcete komplet korčule alebo samostatne boty a podvozok. Ja som volil samostatnú alternatívu. Zvlášť topánky, zvlášť nôž, kolieská aj ložiská. Nie vždy tu platí pravidlo, že komplet je lacnejší. Priklad:Ak si kúpim topánku a k nej nepotrebujem ponúkaný 4×110 rám, ale stačí mi 4×100 rám tak tu sa dá ušetriť. Samozrejme že niektorý predajca Vám to vie aj namixovať :) . Jednou z výhod pre mňa bolo, že kým som mal už nové topánky mohol som ich jazdiť na noži a kolieskach zo starých korčúľ. Nemal som totiž hotovosť na všetko, čiže postupná kúpa u mňa bola jediná voľba, pričom som bol stále aktívny. (Mohol som ďalej trénovať či pretekať.)

Na podvozku som bol rozhodnutý už dávno pred kúpou topánok. Nôž 3×110 + 1×100 od značky Luigino Pilot. Postupom času však zisťujem, že tento nôž je kupodivu vyššie konštrukčne riešený ako jeho konkurenti od PS či Cado Motus. Kolieska mám viacmenej na skúšku Atomy a ložiská SKF Speedskater – tam nebolo čo riešiť.

Proces kúpy

Ak už máte všetko vybrané a ste rozhodnutý na viac ako 99% ostáva Vám už len to posledné kúpa. Na internete je celkom dosť eshopov no ja Vám odporúčam vyberať len tie, ktoré sú ako tak k dosiahnutiu. Povedzme v rámci SR či ČR by mal byť nákup bez problémov, ale všetky ostatné by mali byť aspoň zo zóny EU, keď už nie inak. Akékoľvek prípadné reklamácie sa Vám budú lepšie riešiť ako napr. posielať topánky cez more. V USA majú veľmi priaznivé ceny no treba počítať s tým že treba zaplatiť ešte daň a CLO a doprava tiež nie je najlacnejšia. Na e-bayi by som vyberal len od predajcov a nie od spotrebiteľov, vyhnete sa tak nečakaným prekvapeniam.

Bont - Z


Po kúpe keď Vám prídu korčulky, neváhajte a choďte ich vyskúšať! Ak ste si objednali komplet korčule tak odporúčam najprv vymeniť minimálne kolieska za staré. Inak sa Vám v prípadnej reklamácii nepodarí uspieť. Jazdené korčule Vám totiž už nevymenia! Ak zistíte, že korčule celkom sedia ale na určitých miestach tlačia, tak ich skúste ešte vypiecť. Ako sa vypekajú korčule tu ešte nemám, ale výborný článok je na našej klubovej stránke inlinebss.sk. Vypečenie pomôže pri mnohých problémoch. Pozor ale na to, aké korčule ste si kúpili. Vypekať sa dajú iba korčule z karbónového vlákna. (Našťastie to sú už takmer všetky Pro boty.)

Záverečné zhodnotenie

Ako som už vyššie spomínal nízke rýchlostné korčule mám už nejaký mesiac a tak môžem s odstupom času prispieť pár postrehmi. V prvom rade to že ma tlačili členky nezmením ani vypekaním. Ale to už je údel prerastených členkov. Model ktorý som si kúpil bol tzv “wide” čiže široký, no na mojej nohe by sa zišiel aj extra wide. Zo začiatku ma tlačili na kostičkách na malíčku a palcoch, ale už vtedy som vedel, že to vypečením prestane. A aj sa tak stalo. Po prvom vypečení (zatiaľ jedinom) akékoľvek problémy na špičke zmizli. Ďalšou dôležitou vecou je to, ako si napravím jazyk. Možno banálna vec ale stačí si ho dať zle a som dokorčuľoval a môžem preväzovať. Niektorých zas odiera topánka vzadu na päte pri hrdle, no ja s týmto problém nemám. Tam ak je to moc zlé, skúste použiť pásku a prelepiť si to miesto. Ja si prelepujem svoje členky ale nemám pocit, že to pomáha (možno iba psychologický :P ). Veľmi príjemne ma prekvapil materiál z ktorého je vnútro. Nie je to koža, tá je na zvršku, ale je to akási textília ale čo je podstatné, tak veľmi rýchlo sa korčulky usušia a hlavne nedrží sa v nich smrad ako v tých mojich starých. Fakt smrteľne vážne je to špica. Ďalej tie dva suché zipsy som si myslel, že sú zbytočné ale kde. Sú super, ak si poriadne nedošnurujem topánky ;) . Jazyk je v topánkach veľká alchýmia. Po vypečení to bola len taká handrička, ale po zatvrdnutí je to fakt jazyk a nastaviť ho do topánky je zložitejší proces. Nič menej dá sa to. Čo mi trochu chýba (keďže som šikovný :P ) je chránička zvršku. Pri páde (a nie jednom) som už korčulky pekne zodral a ak to pôjde týmto tempom tak zachviľu kupujem nové.
Čo sa týka podvozku tak s nožom som spokojný, max čo by som mu vytkol je, že zadržiava špinu, blato, bordel. No a z koliesok mám zmiešané pocity. Vlastnosťami sú výborné ale odolnosť voči opotrebeniu má veľké nedostatky. Neprešli poriadne ani dva mesiace a kolieska sú už dorasované a to mi dosť vadí. Také MPC Ex-firm či Mattery majú u mňa veliké PLUS.

No a na úplný záver ešte dodám, že toto neboli moje prvé nízke kotníkové korčule ale druhé. Tie prvé boli Rollerblade Racemachine ale tak ma tlačili, že museli ísť do-preč. Takže ako vidíte, tak proces výberu naozaj nie je jednoduchý, tak sa psychicky pripravte. Málokto má to šťastie, že mu padnú hneď tie prvé ;) . Prajem dobrú ruku pri výbere a veľa bezbolestných km :D .

Ak máte tiež svoje skúsenosti nebojte sa s nimi podeliť alebo ak chcete poradiť, pýtajte sa či už tu alebo na facebooku.

(23) Komentáre

  1. Veronika hovorí:

    “Ak máte tiež svoje skúsenosti nebojte sa s nimi podeliť alebo ak chcete poradiť, pýtajte sa či už tu alebo na facebooku.” Ja sa chcem tiez pytat :) . Ze vobec kolko ta tie korcule vysli dokopy? :)

  2. Vlado hovorí:

    Spolu dokopy by nove stali cca 700€. :roll:

  3. Michal hovorí:

    Zdravim,

    ja by som sa rad chcel opytat ohladom rychlostnych korcul, po ktorych uz dlhsiu dobu uvazujem. Chcem len vediet ako to je s kupou tychto korcul cez internet, alebo najlepsie priamo u vyrobcu. Bol by som velmi povdacny, keby ste mi poradili nejake lepsie stranky alebo eshopy na rychlostne korcule, alebo najlepsie obchody v ramci Ciech a Slovenska. Pogooglil som nieco na internete, ale moc toho som nenasiel, bud velmi predrazuju eshopy ako sa mi zda, alebo mi vyhodi asi nahorsie, alebo najlacnejsie rychlostne worker na trhu ale o to nemam zaujem.

    Dakujem za odpoved ak sa od niekoho dockam…

    • Vlado hovorí:

      No tak teraz neviem či napísať alebo nie :P .

      Rýchlostných korčúľ je veľa druhov. Treba si najprv zvoliť nejaké značky. A ešte, nie je to veľkovýrobný masový tovar. Väčšinou sa objednáva na danú sezónu…
      Možno sa ti zdajú byť niektoré značky predražené ale vezmi do úvahy aj fakt, že dovoz niečo stojí, potom ak budeš objednávať z USA, tak je možné, že budeš platiť DPH aj CLO. Jednoducho si to treba dobre zvážiť.

      Nejaké e-shopy hmmm korcule.com majú Bont, PS, RB a Luigino a je to SK eshop. RB zas nájdeš v Arsenale kde je výhoda možnosti vyskúšať si ich. der-rollenshop.sportkanzler.de je dobry Nemecky shop.

      Ale ako vravím, nedá sa zaručiť 100% výsledok, skôr sa priprav na to že si ich budeš musieť objednať.

  4. Michal hovorí:

    Fuha dik za tak rychlu odpoved to som necakal:D

    To mi je jasne, ze vela druhov len som chcel nejak zuzit okruh, aby som si potom uz jednoduchsie vybral :) . Aj na sezonu sa objednava? To som vobec nevedel. Ja korculujem tak cele leto a jar tak nejak to bude. Predrazene, ale zas Urite budu kvalitne ked pozeram na detaily tych korcul a z dovozom mam skusenosti(ebay, eastbay), takze nebol by problem, len najlepsie by bolo si ich vyskusat, lebo jedni korcule som tak mohol po par razoch posunut dalej.

    Mna celkom zaujali aj tieto…

    http://cgi.ebay.com/X-V-FOCUS-Inline-Speed-Skate-Size-9-/110644121997?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D1506694075267399287%F2

    Na korcule.com su zaujimave kusky, len keby sa nasiel nejaky sponzor:D
    Arsenal.sk tam som zas nic nenasiel a vela ich je vysokych. Mne sa paci nizke a najlepsie by boli vyrazne kolieska.

    Objednat?,,, dufam, ze teraz niekedy budem mat cestu do BA a mohol by som si vyskusat v to shope korcule.com, lebo v mojom okoli taky obchod urcite nenajdem…

    • Vlado hovorí:

      Xtreme Velocity nie sú práve najznámejšou značkou pre inline aj keď ceny tlačia výrazne dole. Ja by som skôr odporučil voliť medzi značkami, ktoré používa väčšina korčuliarov (PS, Bont, Luigino).
      Je tam totiž väčšia šanca, že si kúpiš fakt dobré korčule. Ale na druhej strane rozumiem. veď sám som si zvolil menšinovú značku, akurát že na tejto mojej značke jazdí svetový borec Mantia. :roll:

  5. Michal hovorí:

    Aha, takze radsej si priplatit a vybrat si spomedzi tych 3 – 5 znaciek. Ok a kde si vynechal svoju znacku, ktoru si si kupoval, ci uz nie si s nimi spokojny, alebo uz mas novsie? :)
    Este sa chcem opytat na tieto co som nasiel, len pochybujem o kvalite ked si ich tu nespomenul, ale pridam to tu keby nahodou:

    http://www.zoznamtovaru.sk/kolieskove-korcule/7260014/

    Pekne potom ked uz na tej znacke jazdi taky borec, uz len sa postavit na starte proti nemu :D

    • Vlado hovorí:

      Ta značka je predsa v článku! ..a dokonca aj na fotkách :( a keby nie tam tak Simons and Schankel.

      V každom prípade ten výber nechám na tebe. Je tu totiž ťažší výber a jednoducho ak ti sadnú Sulovky tak máš vyhrané. V podstate to je tu najdôležitejšie – aby dobre sadli. Napríklad mne moc dobre nesadli a už rozmýšľam tiež, že čo ďalej.

  6. AlbHert hovorí:

    Dobry clanok. Mam otazku. Som rekreacny jazdec, nepretekam, ale zacinam o tom uvazovat.
    V com spociva zasadny prinos clenkovych topanok oproti polovysokym? Citam totiz na RB ze Racemachine su sice rejsove brusle, ale Tempest110 su brusle vhodene na maratony. RB povazujem za prekopnika inline, preto ma to nuti k zamysleniu.
    Mozno ma nepochopis a povies si, ze porovnavam traktor so sportakom, zvlast, ked citam, ze analyzijes najmensie detaily, ale ja som este 100-110mm nejazdil. Ako laik to vnimam tak, ze najpodstatnejsi rozdiel oproti fitnesovym brusliam je priemer kolies. Clenkove su zase oproti polonizkym lahsie, teplom tvarovatelne, ale na druhej strane ovela nestabilnejsie a nepohodlnejsie. Polovysoke sa nedaju tak precizne nastavovat?
    Trochu mi to pripada, ze clenkove maju niektori preto, lebo to maju ostatni. A potom je v kazdej recenzii na pretek spomenute, ako kto spadol.
    Prosim osviet ma, v ktorom bode sa zasadne mylim. Dik.

    • Vlado hovorí:

      Ahoj,

      V prvom rade Race nie je len maratonovy. Su tu aj drahy outdoor/indoor, stafety, casovky, eliminacie… a ine druhy pretekov, kde potrebujes lepsie prekladat, tazsie zaberat, rychlejsie striedat nohy a tak.

      Clenkove topanky ti dovoluju ovela viac ohybat clenok. Pri rychlostnom korculovani totiz ovela viac vyuzivas clenky. Pri clenkovych topankach taktiez mas iny posed a inu silu zaberu. (Ku prikladu techniku double-push nie si schopny vobec pouzit pri vysokych korculiach. )
      Vysoke korcule naproti tomu ti dobre drzia nohu a ak nemas vysportovane silne clenky, tak ovela viac v nich vydrzis. Preto pre ludi, ktori z casu na cas idu na maraton a nerobia to extra zavodne, su vhodnejsie vysoke. Na druhej strane vsak nedovoluju ten nizky posed a v niektorych pripadoch ti zacnu tlacit na pistalu. A cim si nizsie tym mas dlhsi zaber a teda pojdes rychlejsie, a kedze budes chciet byt rychlejsi, tak sa budes tlacit k zemi… :)

      Urcite je tam aj vela inych faktorov ale pre predstavu to staci. Jednoducho nizkymi korculami si dovolis ovela viac. Naucis sa lepsie technicky zaberat, prekladat ci mat spravny posed.

      Co sa tyka tej pohodlnosti, tak to si celkom trafil. Je len naozaj malo ludi, ktori nemaju problem s nizkymi topankami. (Ja ku prikladu nemozem mat clenkove topanky, kvoli predispoziciam.) Ale to je dan profesionalov. Vacsina to tych 30-40min v topankach vydrzi a to castokrat staci.

      P.S: U profesionalov to nikdy nie je len o kolieskach. Kludne si daj 110 no necuduj sa ak ta predbehne niekto na 90 ci dokonca 80. Ak nemas kondicku, techniku.. tak velkost koliesok ti vitazstvo neprinesie.

      Ale neboj sa a smelo do toho. Kludne sa pytaj a ak by si chcel aj nejake odbornejsie rady alebo skusenosti od inych, tak skus oslovit aj nejaky klub (hore v linkach ich par najdes). Urcite ti poradia.

      • AlbHert hovorí:

        u nas sa otvorene kategorie (hobby, open…) pretekaju aj v inej discipline ako maraton?

        • AlbHert hovorí:

          bol som dnes skusat. DoublePush ide aj na fitnesovych RB aero aj s brzdou. Uvedomil som si ze DP som mimovolne obcas robil aj doteraz, ale vzdy som si myslel, ze je to take hopkanie, take polozenie nohy skor na zem s dvojitym odrazom. Ze je to taky odklon od idealnej techniky. Ked som to vsak dnes robil cielene, bolo to zaujimave. Musim sa ti podakovat, ze si mi v tomto otvoril oci.
          Musim si o DP viac nastudovat. Kedy je vhodne ho nasadit a pod. Mne sa to javilo skor v miernom stupani alebo nizsej rychlosti. Tak to 80%. Respektive v uplne vysokej rychlosti (vysokej vzhladom na moju kondicku) som si DP zatial nedovolil.
          Zatial to teda u mna vyzera predsa len na tie POLOvysoke topanky, nieco v style RB Tempest. Ja uz majster SVK nikdy nebudem, tak radsej vsadim na stabilitu. Dokonca mam dojem, ze DP by sa mal dat, so spevnenym clenkom viac opret, ale je to len domnenka, pretoze to nemam ako porovnat, kedze som v clenkovych nikdy nestal.

        • Vlado hovorí:

          Áno samozrejme. Napr. Otvorené Majstrovstvá Slovenska, časovka v Senci na Seneckej korčuli… Ale inak všeobecne ťa radi uvidia na akomkoľvek preteku ;)

  7. Peter hovorí:

    No ja som fakt vdacny za tuto stranku !!! korculovaniu sa venujem uz 10 rokov,bavi ma to. Asi pred mesiacom som si povedal ze by som uz mohol postupit trosku vyssie. Tak som sa odhodlal kupit RB Crossfire 100- co bola podla mna spravna volba- sadli mi na nohu ako keby boli odtial.
    Prave sa snazim najist nejake stranky, kluby a pod. nech nájdem niekoho kto by ma vedel skritizovat, povedat mi co robim zle, lebo pravdupovediac nepoznam nikoho kto sa korculovaniu aktivne venuje…
    Som z Topolcian , tak ak by ste o niekom vedeli , dajte mi pls vediet :)

  8. Jožo hovorí:

    Ahoj
    Chcel by som poprosiť ludi ktorý jazdia na Powerslide R4 o ich skúsenosti s týmito korčulami.Pozerám po nich už dlhšiu dobu a pár postrehov by mi pomohlo.
    Vopred ďakujem
    PS super stránka a perfektné čítanie

    • Vlado hovorí:

      Ahoj,

      tú korčulu nebude mať veľa ľudí, tak nečakaj veľa rád. U nás na SK skôr fičia “lacáky”. Čo sa týka značky tak s PS nejaké skúsenosti mám a je to vážne dobrá značka a vždy stojí za to ju zvážiť.

      R4 má karbónovú pätu je to teda obdoba mojich RB Promarathon ktoré už sa nevyrábajú. Znamená to toľko, že nemajú vnútornú papuču ale sú potiahnuté kožou. (To tiež znamená, že bude po tréningu smrdieť.) Táto kombinácia je výborná pre tréning už na vyššej úrovni. Jej nevýhodou však bude kotníková časť, ktorú po čase budeš chcieť vymeniť za nižšiu verziu. Pre začiatok to však nie je problém.
      Rozdiel medzi RB a PS bol v mäkšej konštrukcii pri PS, ktorú ale už nemáš ako porovnať a teda tento rozdiel je nepodstatný. Spomínam ho len zo zotrvačnosti. :)

      V skratke nemáš čo pokaziť touto korčulou.

  9. Jožo hovorí:

    Ahoj
    Ďakujem aj toto krátke porovnanie pomože . Na začiatok predsa len skúsim vyššiu topánku a ak dojde na tvoje slová o výmene tak ju vymením
    ešte raz vďaka

  10. Marek hovorí:

    Dobrý deň prajem,

    mal by som pár otázok ohľadom inline speed korčúľ, keďže som sa začal zaujímať o lepšie korčule než tie, ktoré mám teraz –
    Rollerblade Lightning LE 25th Anniversary Edition
    ( http://blading.at.webry.info/200507/article_14.html )
    Jednoducho chcem prejsť do vyššieho levelu… :D

    Takže naskytá prvá otázka, to sú polo vysoké topánky (strednej výšky), teda medzi kus nízkych a vysokých? Potom by ma zaujímali kolieska… Zaujíma ma totiž to, či veľkosť koliesok ma vplyv na rýchlosť (dajme tomu obaja jazdci majú rovnakú výkonnosť len s tým rozdielom, že jeden ma 90mm poprípade 100mm vs. druhému, ktorý má 110mm kolieska)? Potom sú na rade ložiska, sú oceľové a keramické, keramické sú ľahšie to viem, ale to je taký detail… alebo v čom je ich prínos? Ku podvozkom mam tiež otázku. 2-bodové či 3-bodové? Rozdiel je len v tom lepšom uchytení na strane 3-bodových a to je všetko? Čo by ste vy osobne preferovali? Pýtam sa, lebo chcem začať trošku viac trénovať, teda chodievať na nejaké inline súťaže a niečo dosiahnuť, samozrejme nechcem byť len v úlohe štatistu… :D Alebo rovno sa opýtam, skrátka chcem jazdievať 21 km či 42 km maratóny, a potrebujem typ alebo radšej typy korčúľ práve na tie typy pretekov, čo by som bol vďačný. Niektorí výrobcovia čo som si všimol, predávajú “marathon” verzie, trošku vyššie topánky (oproti mojím RB však trošku nižšie) avšak čo pozerám fotky, videá, stránky, skoro všetci používajú veľmi nízke (len po členok), tak ako to je? Prečo to tak je? Radšej pretekári zoberú tie nízke, ktoré prenesú na vozovku viac výkonu (marathon až v takej miere nie, poprípade ma opravte) na úkor bolesti, zase tie nízkokotníkové neponúknu toľko pohodlia… Tak? A aby som nezabudol, cena korčúľ (všetko – kolieska, ložiska, podvozok, topánka, skrútky a neviem čo, nenapáda mi nič) by mala byť do okolo 400€… Samozrejme pomer cena/výkon. Potom už len zvoliť obchody alebo ebay, ale to už radšej cestou súkromnej správy pôjdem.

    Za rady veľká VĎAKA! Príjemný večer prajem…

    • Marek hovorí:

      A aby som nezabudol, podľa logiky je lepšie mať čo najväčší rázvor 1 – 4 koliesok, na rýchlosť, menšej kadencie pri rovnakej vzdialenosti, oproti o číslo menšieho, že? Alebo zle zmýšľam? :)

  11. jakub hovorí:

    zdravim pred neakou dobou som sa rozhodol si kupit moje prve rychlostne korčule chcel by som sa preto poradit či korčule http://korcule.com/luigino-strut-p1220 by bola vhodna volba vdaka ;)

  12. Jordan hovorí:

    Zdravim chcem sa spytat a poradit chcel by som si kupit rychlostne korcule a neviem ako ich vybrat teda ake lebo nechcem drahe a chcem si ich vyuzivat do prace a vonku ked je nuda :D Kedysi som korculoval fast ale ked som stratil korcule uz nejaka dobra presla… a teraz sa rozhodujem lebo co som mal tie cele na nohu tak tie sa mi nepacia a tahat navyse pol kila plastu sa mi nece…

  13. Hugo hovorí:

    Zdravím, ja potrebujem poradiť pri kúpe kolieskových korčúľ pre začiatočníka. Uvažujem o značke Fila. Chcem to na denné jazdy do práce v BA.
    Aké ložiská a aké kolieska by mali mať.
    Ešte neviem, či sa vôbec naučím korčuľovať, lebo som už dosť starý (45).
    Ďakujem.

Napísať Komentár