Open source heat map

Fórum

Ahoj  

Zobraziť / Skryť tvoje informácie

Na prispievanie do fóra musíte byť zaregistrovaný a prihlásený. Registrácia.





Strany: [1]
Autor Téma: vyziva a trening
spike_b
Nováčik
Príspevky: 2
Príspevok vyziva a trening
na: June 4, 2011, 19:58

Ahoj,

Rad by som vedel ako vyzera korculiarsky / rychlokorculiarsky trening a strava.
Nielen trening co sa korculovania tyka, ale aj mimo korculi.
Je nejaka specialna dieta / nieco co sa vyslovene hodi alebo nejake veci co rozhodne nejest ?
Ake sporty su dobre na doplnenie treningu ? (napr. beh, cyklistika, plavanie)
Ako casto a co trenovat ?

dik

Spike

Vlado
Administrátor
Príspevky: 22
Príspevok Re: vyziva a trening
na: June 5, 2011, 14:06

Ahoj,

Výborná otázka vhodná aj na dlhší článok.
Áno jedálniček sa športovcom vždy upravuje. Ale treba si uvedomiť niekoľko vecí hneď na začiatku. Po prvé si treba uvedomiť individuálne požiadavky vášho tela. Inak povedané - univerzálna výživa neexistuje. Tak napríklad, čo je pre kulturistov samozrejme, (vysoký príjem proteínov a neviem čoho ešte), to je pre vytrvalcov na príťaž. Ja keď som si robil taký prieskum na internete, tak som narazil na viacero sporných až protichodných odporúčaní. Ale najbližšie k tomu má beh, a teda stačí si pozrieť pár bežeckých stránok a nejaké tie ich stravovania.

Na doplnenie tréningu je akýkoľvek aktívny šport vhodný. Trebárs aj tie tvoje hore spomínané.
Čo sa týka frekvencie tréningu, čo a ako, tak to je dosť individuálne a záleží to aj od toho, na akej úrovni sa nachádzaš. Tak napríklad ak si na úplnom začiatku tak stačí 2x do týždňa. Neskôr 3,4,5x dvojfázovo, trojfázovo no proste tak. :D Vhodné je však meniť si jednotlivé tréningy a postupom času zvyšovať vzdialenosť, náročnosť, intenzitu. Trénovať treba okrem vytrvalosti aj výbušnosť a najviac techniku.

Na úvod sú to všetko dosť všeobecné veci, ale nedá sa poradiť ti hneď tréning profesionála. Nikto učený z neba nespadol a každý si musí tie začiatky odbiť sám. Ale ja si spravím prípravu a napíšem postupne články s príkladmi nejakej tréningovej zostavy pre rôzne úrovne korčuliarov.

spike_b
Nováčik
Príspevky: 2
Príspevok Re: vyziva a trening
na: June 6, 2011, 16:08

Citovať od Vlado na June 5, 2011, 14:06
Ahoj,

Výborná otázka vhodná aj na dlhší článok.
Áno jedálniček sa športovcom vždy upravuje. Ale treba si uvedomiť niekoľko vecí hneď na začiatku. Po prvé si treba uvedomiť individuálne požiadavky vášho tela. Inak povedané - univerzálna výživa neexistuje. Tak napríklad, čo je pre kulturistov samozrejme, (vysoký príjem proteínov a neviem čoho ešte), to je pre vytrvalcov na príťaž. Ja keď som si robil taký prieskum na internete, tak som narazil na viacero sporných až protichodných odporúčaní. Ale najbližšie k tomu má beh, a teda stačí si pozrieť pár bežeckých stránok a nejaké tie ich stravovania.

Na doplnenie tréningu je akýkoľvek aktívny šport vhodný. Trebárs aj tie tvoje hore spomínané.
Čo sa týka frekvencie tréningu, čo a ako, tak to je dosť individuálne a záleží to aj od toho, na akej úrovni sa nachádzaš. Tak napríklad ak si na úplnom začiatku tak stačí 2x do týždňa. Neskôr 3,4,5x dvojfázovo, trojfázovo no proste tak. :D Vhodné je však meniť si jednotlivé tréningy a postupom času zvyšovať vzdialenosť, náročnosť, intenzitu. Trénovať treba okrem vytrvalosti aj výbušnosť a najviac techniku.

Na úvod sú to všetko dosť všeobecné veci, ale nedá sa poradiť ti hneď tréning profesionála. Nikto učený z neba nespadol a každý si musí tie začiatky odbiť sám. Ale ja si spravím prípravu a napíšem postupne články s príkladmi nejakej tréningovej zostavy pre rôzne úrovne korčuliarov.

Dik za zakladne info,

v kazdom pripade by som si o tom precital nieco viac,
prave preto, ze ako spominas nasiel som viacere protikladne clanky na nete :)

Takze v plnej zvedavosti ocakavam spominany dlhsi clanok :D

mirka
Nováčik
Príspevky: 1
Príspevok Re: vyziva a trening
na: October 23, 2011, 20:16

Ahoj, rozhodla som sa cez zimu na sebe popracovať a snáď pôjdem na Polmaratón do Sene. Som korčuliar začiatočník, na korčuliach zatiaľ zvládnem krátku trasu a časovo max 1hodinu. Takže cez zimu to budem riešiť s orbitrekom, najmä stehná. Takže ma zaujíma aj ten pitný režim. Zatiaľ som pri korčuľovaní striedala čistú vodu s minerálkou, bolo mi jedno aká, najmä jemné perlivá a nesladená, ale prevažovala Magnezia. Stačí to, alebo treba aj tie iontové nápoje na doplnenie minerálov?

Vlado
Administrátor
Príspevky: 22
Príspevok Re: vyziva a trening
na: October 24, 2011, 16:36

Ahoj,
Neviem akou intenzitou trénuješ, ale ak je to 2x týždenne, tak určite treba dopĺňať minerály. Iontové nápoje, minerálky aj voda sú ok, nimi nič nepokazíš.

Minerálky treba striedať a minerálnu vodu by som volil vždy nesýtenú a nesladenú (tá obsahuje vysoký obsah kysličníka uhličitého). Jednak kvôli hrdlu a po druhé bublinky tlačia na bránicu a nie je nič horšie, ako si nevedieť "odgrgnúť".
Pitiu Magnézii by som sa počas tréningu vyhol je super po tréningu alebo počas dňa, inak spôsobuje ťažkosti. Iontové nápoje majú na sebe návod, čo a ako, takže tam nie je čo pokaziť a voda je voda.

Ale v podstate ideš na to dobre. :)

Strany: [1]
Forum poháňa korculiar.sk
Verzia: 1.0.33 ; Stránka bola vygenerovaná za 0.224 sekúnd.